Radio 1

Sinds lang heb ik nog eens een radio-interview gegeven.

Dat gaat zo, in de ochtend krijg je telefoon van een onbekend nummer, tegen de middag krijg je een WhatsApp met de vraag, graag een live gesprekje van een vijf tal minuten voor "De Wereld Vandaag" voor radio 1 rond 16u20, lukt dat voor jou?   "We willen wat duiding over de psychologische gevolgen voor de atleten van het uitstel van de Spelen"

"Ja is goed" stuur ik terug. Hoewel ik dat in een eerste reflex niet van plan was. Eileen overtuigde mij echter snel. Papa, jij bent de geschikte persoon hiervoor.

Om 16u18 bellen ze je dan op. "Het is Ruth hier, we mochten je storen?" "Eerst nog het plaatje afspelen en dan laten we het interview van vanmorgen van Nina nog eens horen en dan is het aan jou!"

Ik had mij goed voorbereid en wat waren mijn belangrijkste boodschappen:

Dat de Spelen die altijd zullen doorgaan (ondanks bvb een terroristische aanslag) niet bestand blijken tegen een virus maar dat de hoofdrolspelers individueel dat wel zijn. Topatleten zijn gewend om met dergelijke omstandigheden om te gaan.  Dat atleten niet wakker liggen van de lengte van het uitstel, maar eventueel wel van het gebrek aan een nieuwe datum.

Ik was best trots op dit interview. En dan komt het herbeluister moment. We hebben nog veel te leren!

https://radio1.be/programma/de-wereld-vandaag/radioitem/uitstel-olympische-spelen-voor-atleten-vergelijkbaar-met-rouwproces/15760


Reacties

Populaire posts