Podcast: Nikolas Maes

Elk einde is een nieuw begin.

Lotto-Soudal wielrenner Nikolas Maes feliciteerde mij een paar maanden geleden met één van de podcast gesprekken. Onmiddellijk nodigde ik Nikolas uit voor mijn micro. Het was nog te vroeg. Er liepen contractbesprekingen. Maar eens getekend zouden we er een knalgesprek van maken, beloofde hij. Recent kreeg ik plots een berichtje. Het gesprek kon doorgaan. Niet met een vernieuwd contract onder de arm, wel met de boodschap dat het voorbij is. 

Ik was ooit al eens bij hem thuis geweest om zijn koffer te brengen. Zo gaat dat in de koers, als psycholoog verplaats je ook auto's en koffers van a naar a'. 

Vragen formuleren voor een afscheidsinterview is redelijk eenvoudig. Als u het nog niet beluisterd hebt, dan kan u het hier terugvinden. Nikolas 

Wat viel mij op?

Nikolas is opgelucht: ik vertoef graag bij opgeluchte mensen. Een emotie die veel zuurstof uitstraalt. Die verandering toont en in gang zet. 

Nikolas is een vriendelijke gast: vriendelijkheid is een waarde waar ik voortdurend mee struggle. Ik heb een verhakkelende en confronterende kant. Daarom omring ik mij zoveel mogelijk met vriendelijke mensen. Ik spot ze onmiddellijk. Nikolas zou een vriend kunnen zijn.  

Nikolas gaat blijven sporten: bewegen, actie, leven. Daarom lopen we op deze bol rond.

Nikolas kent vele verhalen uit de buik van het peloton maar zal ze nu nog niet vertellen.

Want Nikolas is een diplomaat.

Diplomaten vinden altijd werk. Anders zijn het geen diplomaten. 

Nikolas is het type gast dat je na een topsportcarrière op de wereld kan loslaten zonder je zorgen te hoeven maken. Geen identiteitscrisissen, zwarte gaten of slechte investeringen. 

Bedankt voor de samenwerking!





Reacties

Populaire posts